کراس فیت

ورزش کراس فیت  یک ورزش مبتنی بر HIIT است، که ترکیبی از فعالیتهای ورزشی قدرتی و هوازی با تمرکز بر عملکرد حرکات چند مفصلی است. این تمرینات که با نام “تمرینات روزانه (WODs)”  توصیف می شوند، از انواع مختلفی از فعالیتهای ورزشی استفاده می شود اعم از دویدن، پارو زدن، پاورلیفتینگ، بارپی، پرش، صعود از طناب و غیره.
تعداد جلسات :

12 جلسه

تعداد دانشجویان :

296

قیمت دوره:
3,000,000 تومان

لطفا پس از پرداخت، رسید پرداخت را به یکی از درگاه‌های ارتباطی ما ارسال فرمایید.

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

آموزش تخصصی رشته ورزشی کراس فیت:

در طی سال های گذشته، افزایش تعداد و نوع فعالیتهای ورزشی در مراکز تناسب اندام پیشرفت چشمگیری داشته است، که تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) به عنوان جایگزینی بجای تمرینات سنتی شده است. تحقیقات اخیر نشان داده است که تمرینات تناوبی با شدت بالا باعث بهبود در تناسب اندام و سلامتی نسبت به دستورالعمل های مرسوم شده است.

یکی از دلایل محبوبیت و کارآمدی تمرینات تناوبی با شدت بالا کاهش قابل توجه وزن و پایداری آن است. همچنین از فوائد سودمند این تمرینات تبدیل چربی به انرژی به هنگام فعالیت ورزشی و حتی 48 ساعت بعد از تمرین است. مطالعات نشان داده است این تمرینات باعث کاهش چربی بدن بدون از دست دادن توده عضلانی است. علت آن افزایش ترشح هورمون تستوسترون و هورمون رشد می باشد. این تمرینات باعث تحریک هورمون رشد تا 450 درصد طی 24 ساعت پس از تمرین می شود و این امر باعث افزایش متابولیسم و همچنین کاهش فرایند پیری می شود. از اهداف سودمند این تمرینات دوره کوتاه زمان اجرای آن است که باعث دستاورد های سلامتی بیشتری نسبت به تمرینات سنتی شده است.

در میان همه این تمرینات جدید یا ورزشها، ورزش کراس فیت  یک ورزش مبتنی بر HIIT است، که ترکیبی از فعالیتهای ورزشی قدرتی و هوازی با تمرکز بر عملکرد حرکات چند مفصلی است. این تمرینات که با نام “تمرینات روزانه (WODs)”  توصیف می شوند، از انواع مختلفی از فعالیتهای ورزشی استفاده می شود اعم از دویدن، پارو زدن، پاورلیفتینگ، بارپی، پرش، صعود از طناب و غیره. این فعالیتهای ورزشی اغلب ترکیبی از تمرینات تناوبی با شدت بالا که بصورت سریع و پیوسته انجام می شود که با مدت زمان محدود و بدون ریکاوری است. کراس فیت یک برنامه تمرینی است که به منظور ایجاد آمادگی جسمانی بصورت عمومی و فراگیر طراحی شده، که برای هر شرایط فیزیکی قابل اجرا می باشد. این حرکات بصورت متنوع و با شدت بالا می باشد بصورت عملکردی است که با ایجاد موجی از انقباضات از مرکز بدن تا اندام ها انجام می شود. این تمرینات باعث بهبود در 10 عرصه تناسب اندام از جمله استقامت قلبی عروقی و تنفسی، استقامت، قدرت، انعطاف پذیری، سرعت، هماهنگی و چابکی می شود. این تمرینات باعث می شود تا تمام سیستمهای انرژی ( مسیر فسفاژن، مسیر گلیکولیتی و مسیر اکسیداتیو) را تحت تاثیر قرار می دهد. کراس فیت یک شیوه زندگی است که با فعالیت ورزشی ایمن، موثر و تغذیه مشخص می شود. از کراس فیت می توان برای تحقق هر هدفی استفاده کرد، از بهبود سلامتی گرفته تا کاهش وزن تا عملکرد بهینه. این برنامه برای همه افراد کار می کند، افرادی که تازه کار را شروع کرده اند و افرادی که سالها آموزش دیده اند. جادویی در حرکات وجود دارد. تمرینات در هر روز متفاوت است و اصلاح می شود تا به هر ورزشکار در رسیدن به اهداف خود کمک کند. تمرینات کراس فیت برای افراد در هر سن و سطح آمادگی جسمانی قابل تنظیم است. شیوه زندگی کراس فیت، ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است. کلیدی برای تناسب اندام و سلامتی طولانی مدت است. در تمرینات کراس فیت، سطح شدت تنظیم می شود تا فرد را به چالش بکشد و با خیال راحت تناسب اندام را بهبود بخشد.

ورزش کراس فیت یک سبک زندگی است که با فعالیت ورزشی ایمن، موثر و تغذیه صحیح مشخص می شود. کراس فیت را می توان برای تحقق هر هدفی، از بهبود سلامت تا کاهش وزن و عملکرد بهتر استفاده کرد. این برنامه برای همه مفید است. افرادی که تازه کار هستند و افرادی که سالها تمرین کرده اند. ورزش کراس فیت ورزشی کاملا متفاوت که برخلاف دیگر رشته های ورزشی که یک یری تمرینات روتین و تکراری را انجام می دهند، تمرینات کراس فیت در هر روز متفاوت و متناسب با هر فرد می باشد که خود باعث افزایش انگیزش و تنوع در تمرینات است. در تمرینات کراس فیت، سطح شدت و حجم تنظیم می شود تا فرد را به چالش بکشد و با خیال راحت تناسب اندام را بهبود ببخشد. کراس فیت از حرکات ایمن، مؤثر و کارآمد مشابه آنچه در زندگی هر روز بکار می برید استفاده می كند. تمام رشته های ورزشی تنها می توانند، دو، سه یا چهار فاکتور آمادگی جسمانی را بهبود ببخشند. اما کراس فیت مدعی است با زمان کمتر، تنوع بیشتر، و اثر گذاری بهتر می تواند تمام 10 فاکتور آمادگی جسمانی را بهبود ببخشد. می توان به جرات بیان کرد کلید سلامتی و تناسب اندام ورزش کراس فیت است.

(برای مشاهده نمونه محتوای دروس به روی درس مورد نظر کلیک کنید)

ورزش کراس فیت  یک ورزش مبتنی بر HIIT است، که ترکیبی از فعالیتهای ورزشی قدرتی و هوازی با تمرکز بر عملکرد حرکات چند مفصلی است. این تمرینات که با نام “تمرینات روزانه (WODs)”  توصیف می شوند، از انواع مختلفی از فعالیتهای ورزشی استفاده می شود اعم از دویدن، پارو زدن، پاورلیفتینگ، بارپی، پرش، صعود از طناب و غیره.

::: دوره‌های مفید دیگر :::
/5